Ostajan opas

Aku Ankan Kauppa

Mitä tuotteita Aku Ankan kaupassa on?

Aku Ankan kaupasta löydät uusimmat sarjakuvakirjat, Aku Ankka -kansiot, Ankka-aiheiset tekstiilit ynnä muita Disney-tuotteita. Tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.

Kuka voi ostaa Aku Ankan kaupasta?

Voit tilata tuotteita Aku Ankan kaupasta, mikäli olet yli 18-vuotias tai sinulla on huoltajasi lupa.

Vain sisäänkirjautuneet Aku Ankka -lehden tilaajat saavat tilata tuotteita edulliseen tilaajaetuhintaan.

Tilaajaedut

Olen Aku Ankan tilaaja. Miten saan tuotteita ostettua tilaajaetuhintaan?

Tarkista, että olet rekisteröitynyt Aku Ankan kauppaan ja kirjautunut sisään. Tarkista, että olet täyttänyt asiakasnumerosi Omiin tietoihisi. Asiakasnumerosi löydät Aku Ankka -lehtesi takakannen osoitekentästä tai laskustasi.

Huomaa, että pelkkä rekisteröityminen Aku Ankan kauppaan ei oikeuta tilaajaetuhintoihin. Jos et ole vielä Aku Ankan tilaaja, tilaa lehti nyt!

Miksi en näe tilaajaetuhintoja?

Näet tilaajaetuhinnat ostoskorissasi vasta, kun olet kirjautunut sisään Aku Ankan kauppaan ja täyttänyt Aku Ankka -lehden asiakasnumerosi Omiin tietoihisi.

Toimitustavat, toimitusehdot ja toimituskulut

Miten toimitatte tilaukset?

Toimitamme tilaukset Itellan kirjelähetyksenä tai pakettina paketin koosta riippuen.

Mitkä ovat Aku Ankan kaupan toimituskulut?

Toimituskulut ovat 4,90 €.

Olen tilannut tuotteita. Kuinka kauan niiden toimitus kestää?

Kaupastamme tilattujen tuotteiden toimitusaika on 1-2 viikkoa.

Voinko tilata ulkomaille?

Toimitamme tilauksia vain Suomeen.

Mitkä ovat toimitusehtonne?

Toimitamme tilaukset Itellan kirjelähetyksenä tai pakettina paketin koosta riippuen. Tilattujen tuotteiden toimitusaika on 1-2 viikkoa. Toimitamme tilauksia vain Suomeen.

Sinulla on kuluttajasuojalain nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemäsi tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen tai ensimmäisen tuote-erän vastaanottamisesta. Tavara tai tuote on palautettava viivytyksettä, viimeistään 14 pvän kuluessa peruutusilmoituksen lähettämisestä. Jos et joistain syystä halua tuotteita, voit palauttaa ne kuluitta tutustumisajan aikana. Kun päätät pitää tuotteet, maksat ne lähetyksen mukana tulevalla viitepankkisiirrolla, ellet ole jo maksanut niitä verkkopankissa. Jos tuotteessa on suojakelmu, sen on oltava ehjä. Peruutusoikeutta ei ole, mikä olet avannut sinetöitynä toimitetun ääni- tai kuvatallenteen tai tietokoneohjelman tai kyse on kirjan tai lehden toimittamisesta sähköisessä muodossa tai sähköisestä palvelusta, jonka toimitus on aloitettu sinun suostumuksellasi ennen peruutusajan päättymistä. Mikäli et nouda toimitettua tuotetta määräajassa toimituspaikasta, katsotaan sinun peruuttaneen sopimuksen kyseisen tuotteen osalta.  

Olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Viasta on ilmoitettava viivytyksettä, kun vika on havaittu tai kun vika olisi ollut havaittavissa.

Sanoman ja Asiakkaan väliset mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan osapuolten välisillä neuvotteluilla. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovintoon, riita ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakas voi nostaa kanteen myös sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttajan on myös mahdollista saattaa riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, www.kuluttajariita.fi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, www.kuluttajaneuvonta.fi. Euroopan komissio tarjoaa myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin, joka on erityisesti tarkoitettu toisessa EU-maassa asuvalle kuluttajalle, http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Verkkopalvelun tilauksissa sekä yhdistelmätilauksissa sovelletaan verkon osalta myös verkkopalvelun käyttöehtoja.

Lisätietoa peruuttamisoikeudesta kauppa.akuankka.fi/peruuttamislomake.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtoja.

Voit tilata tuotteita Aku Ankan kaupasta mikäli olet yli 18-vuotias tai sinulla on huoltajasi lupa. Aku Ankan kaupan asiakkaat ovat Sanoma Media Finland Oy:n/Sanoma-konsernin asiakasrekisterissä, katso tietosuojalauseke.

Maksaminen

Mitä maksutapoja verkkokaupassa on käytössä?

Verkkopankeista käytössäsi ovat Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, Säästöpankit,POP-pankki, Aktia ja S-pankki. Muista aina painaa "Palaa myyjän palveluun" -nappia,  jos maksat verkkopankissa. Muuten maksu ei välttämättä siirry meille, jolloin tilaus ei etene.

Rekisteröityneille, VTJ-tarkistetuille asiakkaillemme tarjoamme maksutavaksi myös laskun. Laskun voi maksaa 1-3 tasaerässä. Erän minimisumma on 13 euroa. Yli 85 euron tilauksia ei toimiteta laskulla.

Palautukset

Onko tilaamillani tuotteilla palautusoikeus?

Tilaajalla on kuluttajasuojalain nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen tai ensimmäisen tuote-erän vastaanottamisesta. Kun päätät pitää tuotteet, maksat ne lähetyksen mukana tulevalla viitepankkisiirrolla, ellet ole jo maksanut niitä verkkopankissa. Jos et joistain syystä halua tuotteita, voit palauttaa ne tutustumisajan aikana. Tavara tai tuote on palautettava viivytyksettä, viimeistään 14 pvän kuluessa peruutusilmoituksen lähettämisestä.

Palautettavien tuotteiden on oltava samassa kunnossa kuin ne olivat lähetyshetkellä. Peruutusoikeutta ei ole, mikäli tilaaja on avannut sinetöitynä toimitetun ääni- tai kuvatallenteen tai tietokoneohjelman. Peruutusoikeus ei koske räätälöityjä tuotteita (esimerkiksi nimikoidut tuotteet).

Peruutuksen voi tehdä palauttamalla tuotteen ja sen mukana lähetetyn laskun (tai lähetyslistan) Postin asiakaspalautuksena. Erillistä ilmoitusta ei silloin tarvita. Peruuttamisen voi tehdä myös ilmoittamalla siitä Sanoma Media Finlandille. Peruuttamisilmoitus on vapaamuotoinen, löydät peruuttamislomakkeen mallin täältä.

Mikäli vastaanottamasi tuote on viallinen, palauta se meille, niin vaihdamme tuotteen. Pyydämme sinua kirjoittamaan viallisen tuotteen mukaan viestin, jossa kerrot, millä tavoin tuote on viallinen.

Lähetä palautus osoitteeseen:

Sanoma Media Finland
Teollisuustie 4
06150 Porvoo

Ota talteen postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla, ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen, mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta.

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja (esimerkiksi osoitteenmuutoksia). Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Riitatilanteissa kuluttajalla on mahdollisuus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Jos olet saanut väärän tai virheellisen tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun palautusohjeiden saamiseksi. Pyydämme sinua kirjoittamaan viallisen tuotteen mukaan viestin, jossa kerrot, millä tavoin tuote on viallinen.

Tein tilauksen, mutta haluaisin palauttaa osan tuotteista. Mitä teen?

Valitut tuotteet voi palauttaa meille postitse. Muista liittää mukaan asiakasnumerosi, nimesi ja osoitteesi sekä palautettavien tuotteiden tuotenumerot. Löydät tuotenumerot paketin laskusta tai lähetyslistasta.

Palautusosoitteemme on

Sanoma Media Finland
Teollisuustie 4
06150 Porvoo

Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja (esimerkiksi osoitteenmuutoksia). Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy.

Posti veloittaa sinulta palautuksista kulloisenkin hinnaston mukaisen postimaksun.

Ota talteen postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla, ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen, mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta.

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja (esimerkiksi osoitteenmuutoksia). Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Tilaamani tuote oli viallinen. Mitä teen?

Viasta on ilmoitettava viivytyksettä, kun vika on havaittu tai kun vika olisi ollut havaittavissa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ohjeiden saamiseksi ja viallisen tuotteen vaihtamiseksi. Pyydämme sinua kirjoittamaan viallisen tuotteen mukaan viestin, jossa kerrot, millä tavoin tuote on viallinen.

Liitä mukaan lähetyksen mukana tullut lähetyslista tai lasku, tai kirjoita viesti, josta selviää asiakasnumerosi, nimesi ja osoitteesi sekä palauttamiesi tuotteiden tuotenumerot. Löydät tuotenumerot paketin laskusta tai lähetyslistasta.

Palautusosoitteemme on:
Sanoma Media Finland
Teollisuustie 4
06150 Porvoo

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja (esimerkiksi osoitteenmuutoksia). Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy.

Posti veloittaa sinulta palautuksista kulloisenkin hinnaston mukaisen postimaksun. Jos haluat vaihtaa viallisen tuotteen uuteen vastaavaan, niin ota yhteys asiakaspalveluumme ohjeiden saamiseksi.

Ota talteen postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla, ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen, mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta.

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja (esimerkiksi osoitteenmuutoksia). Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy.

Palautin tilaamani ja jo maksamani tuotteen. Miten saan rahat takaisin?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerro tilinumerosi, tilausnumero ja tuotteen numero. Maksu palautetaan pankkitilillesi.

Rekisteröityminen ja nettisivut

Mikä on Sanoma-tili?

Sanoma-tili on käyttäjätunnus, jolla käytät helposti Sanoman palveluita. Aku Ankan kaupan käyttäjätunnuksesi käy nyt monilla muilla Sanoman sivustoilla. Lue lisää Sanoma-tilistä

En ole rekisteröitynyt Aku Ankan kauppaan, mutta sivusto väittää että sähköpostiosoitteeni on jo käytössä käyttäjätunnuksena. Mitä teen?

Aku Ankan kaupassa käy Sanoma-tili. Voit käyttää Sanoma-tili-tunnuksiasi myös meillä. Jos sinulla on jo Sanoma-tili, lisää vain Aku Ankan kaupan palvelukohtaiset tiedot, niin voit käyttää tunnuksiasi myös Aku Ankan kaupassa. Lue lisää Sanoma-tilistä

Olen jo rekisteröitynyt Aku Ankan sivustolle. Täytyykö minun rekisteröityä Kauppaan erikseen?

Aku Ankan sivustolla ja kaupassa käy molemmissa Sanoma-tili. Voit käyttää Sanoma-tili-tunnuksiasi myös kaupassa. Jos sinulla on jo Aku Ankan sivustolla luotu tili, lisää vain Aku Ankan kaupan palvelukohtaiset tiedot, niin voit käyttää tunnuksiasi myös Aku Ankan kaupassa. Lue lisää Sanoma-tilistä

Olen jo rekisteröitynyt, mutta olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden?

Voit tilata uuden salasanan täältä.

En saanut rekisteröidyttyä, koska rekisteröinnin vahvistuslinkki ei ole saapunut. Mitä teen?

Tarkista sähköpostisi roskapostikansio (spam). Etenkin Gmail-tileillä vahvistusviesti voi joskus joutua roskapostin joukkoon. Saat uuden vahvistuslinkin, kun yrität kirjautua sisään.

Haluan rekisteröityä toisella sähköpostiosoitteella. Mitä teen?

Jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitettasi, helpoiten se käy Omat tiedot -osiossa. Kirjaudu sisään, klikkaa "Omat tiedot" ja käyttäjätunnuksesi kohdalla ”Muuta käyttäjätunnusta”, niin voit muuttaa sähköpostiosoitettasi.

Yritin rekisteröityä sivuille asiakasnumerollani, mutta tietojani ei haettu. Miksi?

Jos asiakasnumerollasi löytyvissä nimi- tai osoitetiedoissa on puutteita, emme pysty käyttämään niitä rekisteröitymisessä, ja silloin asiakasnumerolla rekisteröityminen ei onnistu. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin korjaamme tietosi.

Jos asiakasnumerolla on jo rekisteröidytty sivustollemme, niin asiakasnumeron liittäminen toiseen tiliin ei ole mahdollista.

Miksi nettikauppa ei toimi?

Sivusto tukee selaimia Internet Explorer 8, Chrome 27, Firefox 23 ja Safari 5, sekä niiden myöhempiä versioita. Evästeet (cookies) tulee sallia.

Sivusto käyttää javascriptia. Jos Javascript on käännetty selaimesi asetuksista pois päältä, verkkosivusto ei välttämättä toimi täysin oikein.

Miten voin tilata uutiskirjeen?

Voit tilata uutiskirjeen Omat tiedot -sivulla.

Miten voin perua uutiskirjeen tilauksen?

Voit perua tilauksen poistamalla ruksin uutiskirjeen kohdalta Omat tiedot -sivulla.

Haluan Aku Ankan kaupan uutiskirjeen, mutta en muita sähköpostitarjouksia Sanoma Media Finlandilta. Mitä teen?

Voit kieltää sähköpostimarkkinoinnin täältä. Markkinoinnin peruminen ei vaikuta kerhon uutiskirjeen tilaukseen.

Osoitteet ja osoitteenmuutokset

Olen muuttanut. Miten voin muuttaa osoitetietoni?

Jos asiakastietosi on VTJ-tarkistettu, saamme osoitteenmuutokset suoraan Väestötietojärjestelmästä (VTJ). Voit tehdä osoitteenmuutoksen helposti osoitteessa www.muuttoilmoitus.fi.

Voit tarkistaa nettisivujen Omissa tiedoissa, onko osoitteesi VTJ-tarkistettu. Näet sen myös lehdestäsi: jos lehtesi takasivun osoitekentässä on merkintä VTJ, osoite on VTJ-tarkistettu. Silloin et voi muuttaa osoitettasi Omissa tiedoissa.

Jos osoitteesi ei ole VTJ-tarkistettu, voit muuttaa sitä Omat tiedot -osiossa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomaa, että jos olet täyttänyt Omiin tietoihisi asiakasnumerosi, osoitteenmuutos vaikuttaa kaikkiin tilauksiisi Sanoma Media Finlandista (myös esimerkiksi käsiteltävänä oleviin aikakauslehtitilauksiisi).

Miksi en voi muuttaa osoitettani nettisivuilla?

Jos asiakastietosi on VTJ-tarkistettu, saamme osoitteenmuutokset suoraan Väestötietojärjestelmästä. Silloin et voi muuttaa osoitettasi kaupan nettisivuilla. Voit tehdä osoitteenmuutoksen helposti osoitteessa www.muuttoilmoitus.fi.

Miksi en voi poistaa osoitetta osoitekirjasta nettisivuilla?

Voit poistaa osoitekirjasta vain sinne itse lisäämiäsi osoitteita.

Jos olet valinnut osoitteen oletustoimitusosoitteeksi verkkokaupan tilauksille, osoitetta ei voi poistaa. Jos haluat poistaa itse lisäämäsi oletustoimitusosoitteen, vaihda ensin oletustoimitusosoitetta.

Jos kuulut johonkin kirjakerhoomme, osoitekirjaasi on lisätty automaattisesti kaikki jäsenyyteesi liittyvät osoitteet: oma yhteysosoitteesi ja kerhopaketin/kerhopakettien saajan osoite. Näin voit käyttää niitä helposti kaikissa verkkokaupoissamme. Näitä osoitteita et voi poistaa osoitekirjasta.

Yhteystiedot

Sanoma asiakaspalvelu
PL 10
00089 SANOMA

Ota yhteyttä palautelomakkeella.

Puh. 0203 31017
Palvelemme ma-pe klo 9-17.

Jos olet jo asiakkaamme, varaa esille 9-numeroinen asiakasnumerosi, niin pystymme palvelemaan sinua paremmin.

Puhelun hinta on 8,8 snt/min. Hinta sisältää arvonlisäveron 24 %. Myös jonotus on maksullista.

Faksi 09-120 5680

Sanoma Media Finland Oy
Käyntiosoite: Porkkalankatu 20 A, 00180 Helsinki

ASML:n jäsen